Fashion

De mode-industrie

Herenmode Nijmegen

De verkoop van bovenkleding voor zowel dames als herenmode was hoger in het jaar 2010. Hoewel de verkoop hoger was in alle regio’s waarop de kledingindustrie zich richt, waren er toch enkele lichtpuntjes om op te letten.

De sector dameskleding had een totale primaire omzet van Rs. 1.841 crores. De totale verkoop bedroeg Rs. 1, Woods in het jaar 2010. De totale verkoop was gericht op de leeftijdsgroep van 14 tot 60 jaar. Dameskleding omvat rokken, topjes, t-shirts, broeken, jeans, jassen, enz. De merken die de categorie westerse kleding beheersten waren Bimo, Lee, Wrangler, John Lewis, Punjab, Christian Dior, Levis, Lee, Mustard, Fastrack enz.

Wat de herenmode betreft, was Lee de populairste westerse naam die het grootste merk was. Het assortiment van Lee omvat een gamma van jeans tot overhemden en t-shirts. Voor hemden en t-shirts waren de merken Lee, Khoda, Lacoste, Lee et Gcodin. Dit waren enkele van de merken die de grootste leveranciers van overhemden en t-shirts waren. Het merk Giraffe was een ander merk van overhemden en t-shirts dat bekend stond om zijn comfortabele draagcomfort. In 2010, het jaar van de verkoop, bedroeg de totale verkoop Rs. 9, Hawkins in India was het totale verkooppunt voor de merken.

Het jaar van de Hindi film “Jab we Met” is ook beroemd aan het worden. Enkele grote namen uit de mode-industrie zien zichzelf terug in de filmindustrie. De back up mode industrie is ook zijn weg aan het vinden in de film industrie. Sommige van de leidende rollen in de filmindustrie worden gespeeld door de Bollywood acteurs die de rol van de mode-experts in de Bollywood films spelen.

Het modebeeld in 2009 stond symbool voor de jeugd. In het beginprogramma van 2009 was het hoofdthema van de mode de strijd van de sexuelen tegen de afsluitende kamer. Deze mode in de Bollywoodfilms doet zijn intrede op de Indiase modemarkt.

De etnische kleding voor mannen en vrouwen was de mode in de textiel- en kledingindustrie opnieuw aan het bepalen. Deze gracieuze en harmonieuze ontwerpen worden ontworpen op basis van nieuwe patronen naar aanleiding van de brokstukken die op verschillende plaatsen in India worden geproduceerd. In feite, worden de nationale geografische tendensen van recentste India tendensen van Bollywoodfilms ook opgemerkt in de internationale kledingstukken en maniermarkt.

Op het internationale toneel hebben naast de traditionele kledingmerken zoals Bimo & Lee, ook Joricalan, een ontwerper, een enorme populariteit en naam verworven in de mode-industrie. Een van de belangrijkste merken van de kledingindustrie, Ismere, ontwerpt ook met het concept van etniciteit en traditie.

Modeontwerpen in India zal nooit vergeten worden, de invloed van Bollywoodfilms en beroemdheden is ook merkbaar. Vandaag de dag is de mode-ontwerpindustrie een belangrijke bron geworden voor het maken van enorme omzetten in de kledingindustrie. Door de creatie van verschillende merken met het concept van moderne mode, is de modeontwerpindustrie een van de vitale sectoren geworden in de ontwikkeling van de Indiase economie.

Lees meer

Damesmode